tisdag 31 januari 2012

25 födoämnen som ökar Ämnesomsättning och Metabolism Naturligt

***
Mandlar
Äpplen
Sparris
Avocado
Bönor
Bär
Blåbär
Broccoli
Kål
Selleri
Kanel
Gurka
Curry
Ägg
Linfrö
Vitlök
Grönt te
Grapefrukt
Citroner
Lime
Apelsiner
Jordnötssmör
Chili frukt
Spenat
Tomater
Källa: Physician's Preference

6 kommentarer:

  1. Är inte broccoli och vitkål goitrogena?

    SvaraRadera
  2. Ja, både kål, broccoli, spenat och jordnötter hör väl till goitrogenerna som SÄNKER ämnesomsättningen?

    SvaraRadera
  3. ja det gör dem . Lite fel där Eva??

    SvaraRadera
  4. Nej, inte i min kropp i alla fall ;)
    Jag har blivit frisk genom att äta mycket kål, och jag äter även jordnötter mm, det är antagligen "laboratorium tester" man baserar detta på och inte hos människor som blivit friska från hypotyreos och Hashimoto :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu när du säger det.. Varför skulle människor med tiotals års erfarenhet Genom både undersökningar, labbtester och via teoretisk mikrokemi ha rätt..

      Självklart höjer broccoli och vitkål ämnesomsättningen...

      Radera
  5. Jag har fått lära mig att kokt broccoli och andra kålsorter är OK, det är bara de råa som är goitogena.....
    .

    SvaraRadera